Ann Mydske Møller

Velkommen til min kageblog.
Jeg hedder Ann Mydske Møller.
Nyd en sød stund med lidt blandede sukkersager ;)
God fornøjelse.

søndag den 22. januar 2012

Kanelsnegle

Så skulle der bages kanelsnegle. Jeg fandt en gammel opskrift i en af mine utallige håndskrevne kogebøger så den måtte jeg lige prøve af.
Jeg har revet lidt rester af julens marcipan i remoncen og det fungerede ganske fint. Jeg bager i muffins forme for så beholder hver enkelt deres snask.  
De er klart bedst lune.
De smagte dejligt.

Lækre Kanelsnegle:
1 dl mælk 
25 g gær
1 spsk sukker
1/2 tsk salt
1 æg
100 g blødt smør
300 g mel
Fyld:
100 g farin
100 g blødt smør
1/2 - 1 spsk kanel
revet marcipan (efter lyst)

Lun mælk, rør gær udi.
Rør sukker, salt og gær i væsken.
Fordel smør i mel, kom væden i og ælt det hele (meget nem dej at arbejde med)
Hæv 1 times tid, rul ud.
Rør fyld sammen og smør det på dejen.
Rul sammen til lang pølse og skær i skiver ca 3-4 cm. Sæt i forme på bageplade og hæv i 1 time.
Bages i ca 15 - 20 min v 200 grader
Spis og nyd
Kan evt pyntes med glasur, men smager himmelsk uden ;)





2 kommentarer: