Ann Mydske Møller

Velkommen til min kageblog.
Jeg hedder Ann Mydske Møller.
Nyd en sød stund med lidt blandede sukkersager ;)
God fornøjelse.

lørdag den 26. januar 2013

Cookies


Så blev det tid til en omgang af mine yndlingscookies.
Hvor opskriften oprindeligt kom fra har jeg faktisk ingen anelse om, men jeg har i min opskriftsbog skrevet tilføjelser og ændringer så efterhånden er den blevet til min cookie opskrift ;)

De bliver lige tilpas sprøde udenpå og seje indeni... mums

Her får i den:

(ca 24 store cookies )

240 gr smør
200 gr sukker
200 gr mørk farin
2 æg
1 tsk vanilleessens (ikke vanillesukker el stang-smager bedst med den flydende essens)
325 gr mel
1 tsk natron
200 gr blendede havregryn
1/2 tsk salt
1 tsk bagepulver
1,5 spsk peanutbutter (jeg bruger den jeg har stående, det varierer om det er chunky el creamy)
450 gr chokolade (jeg blander lys, mørk og hvid efter hvad jeg har i skabene)
200 gr hakkede nødder (jeg plejer at bruge 100 gr pecan & 100 gr hasselnødder)

Bland smør, sukker, farin.
Tilsæt æg og vanilleessens.
Bland mel, havregryn, natron, bagepulver og salt i dejen.
Tilsæt peanutbutter.
Bland hakkede nødder og chokolade i, ælt rundt.
Det er en meget fast dej.
Rul dejen til kugler og sæt på bagepapir. Sørg for at trykke dem flade, de flyder ikke ud.
Bag 15 min ca (til gyldne) 185 gr
Køl af og nyd ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar