Ann Mydske Møller

Velkommen til min kageblog.
Jeg hedder Ann Mydske Møller.
Nyd en sød stund med lidt blandede sukkersager ;)
God fornøjelse.

fredag den 13. september 2013

Banankage


I min frugtskål lå 4 brune bananer og der var to muligheder; enten skulle de lide skraldespandsskæbnen eller blive omdannet til en banankage! Syntes trods alt her i mit barselsliv at sidstnævnte var det klogeste.

Det blev til denne opskrift jeg har liggende fra en veninde dog med mine egne justeringer:

3 æg
2 dl sukker
1 vanillestang
1 tsk bagepulver
1 dl hvedemel
1 dl fuldkorns hvedemel
100 gr smeltet smør
2 moste bananer

1 pk mørk pålægchokolade

Mix æg, sukker, vanille. Bland mel og bagepulver og hæld i dejen sammen med smeltet smør og moste bananer.

Hæld i form og bag 175 gr ca 30 min hvis bagt i flad form.

Når kagen er taget ud fordeles pålægchokoladepladerne på kagen så det smelter ved kagens varme, smør ud og køl af.

Den er god, saftig og særdeles velsmagende også dagene efter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar