Ann Mydske Møller

Velkommen til min kageblog.
Jeg hedder Ann Mydske Møller.
Nyd en sød stund med lidt blandede sukkersager ;)
God fornøjelse.

fredag den 13. september 2013

Dåbs småkager



Min lille fidus skulle have et rigtigt navn og det fik hun i Gentofte kirke d.01.09.2013. 48 gæster i haven i telt og småkager skulle der til. Maden blev leveret udefra, så der var ikke meget jeg selv skulle stå for udover oppyntning og småkager.

Det blev til disse Limespecier påtrykt Vera og dåbs datoen. Skæbnen ville, at jeg hyggede mig så meget med mine gæster, at småkagerne der lå i kagedåserne blev liggende og først husket da alle gæster var gået!!!!! 120 småkager der så skulle indtages i dagene efter-øv! Men gode var de.

Opskriften er en standard specie-opskrift tilsat revet limeskal:

1 stang vanille
225 gr blødt smør
300 gr mel
125 gr flormelis
revet skal fra ca 3 lime

Tag kornene ud af vanillen og bland alle ingredienserne i en mixer til det er samlet til en ensartet blød masse. rul til en lang pølse, film om og så på køl 2 timer ca. Skær skiver på ca 5 mm og læg på bagepladen på bagepapir. Bag 180 grader til de er gyldne.

Opbevar i en kagedåse og spis løs ;)

Vera blev opkaldt efter min farmor (født 1911) og hun ville i den grad have nydt en specie eller to i dagene efter. Hun var med i tankerne, dåbskjolen og i den grad i mit hjerte.

Det var en dejlig dag fyldt med glæde og højt humør.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar