Ann Mydske Møller

Velkommen til min kageblog.
Jeg hedder Ann Mydske Møller.
Nyd en sød stund med lidt blandede sukkersager ;)
God fornøjelse.

onsdag den 6. november 2013

Æblekage


Så kom der æbler med hjem fra fars have, og så må man jo bruge dem bedst muligt ; Æblekage.
En lækker en jeg har haft liggende i gemmerne og længe har villet begive mig ud i (her tilsat vanille og mandel mel ift den jeg havde i gemmerne;) Mums den var god. Mødregruppen fik æren og manden resten da han kom hjem.

Passer til alm str springform.

250 gr blødt smør
250 gr sukker
Korn af 1 vanillestang
-røres godt sammen

3 æg tilsættes 1 af gangen

Mel, mandelmel, bagepulver blandes og tilsættes , bland godt
3-4 syrlige madæbler skrælles og skæres i tynde både og lægges oven på dejen i en springform (foret i bunden med bagepapir)

Bag ca 40min -1 time 170 grader (afhængig af ovn og form, stik i den undervejs)

Server med cremefraiche eller flødeskum.
God fornøjelse

Ingen kommentarer:

Send en kommentar