Ann Mydske Møller

Velkommen til min kageblog.
Jeg hedder Ann Mydske Møller.
Nyd en sød stund med lidt blandede sukkersager ;)
God fornøjelse.

mandag den 30. december 2013

Nytårs kransekage


Så blev det tid til, at vi skal ind i et nyt år og det skal jo fejres med lidt sødt. Som sædvanlig er det mig der står for kransekagen og i år er det i form af stænger.

400 gr Marcipan
140 gr flormelis
24 gr past. æggehvide

Det hele røres godt og lægges på køl et par timer.
Form til kranse/stænger/stykker-fyld med lidt nougat og luk sammen.
Samlingen kan glattes med lidt vand. Lad dem tørre op.

Bag ved 225 grader i ca 8 min. (Læg en ekstra bageplade under så de ikke bliver for mørke i bunden.)

Jeg lægger mine i fryseren i et par timer så de bliver sej-sprøde.

Dyp bunden i smeltet 60 % chokolade og pynt med glasur.

..og så er vi klar til 2013/2014. 

Godt Nytår 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar